Nasza Biedronka.pl Strona Główna Nasza Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podwyżka uzależniona od SOP

Czy uważasz, że ocena SOP w sposób sprawiedliwy wpływa na przyznanie podwyżki??
TAK
25%
 25%  [ 26 ]
NIE
71%
 71%  [ 74 ]
Nie mam zdania
3%
 3%  [ 4 ]
Głosowań: 104
Wszystkich Głosów: 104

Autor Wiadomość
nycticoraks

Stanowisko:
kasjer

Dołączył: 28 Paź 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-10-28, 19:20   Podwyżka uzależniona od SOP

Taki list wysłałem do BOP'u:

Chciałbym wyrazić swoje zastrzeżenia co do kwestii otrzymania obecnych podwyżek uzależnionych od oceny SOP za 2015 rok. Wspomniana ocena ma na celu podsumowanie pracy pracownika w roku poprzednim i z założenia udzielenie komunikatu zwrotnego pracownikowi jak realizuje powierzone mu zadania. Co robi dobrze a co powinien zmienić, poprawić. Nie będę wspominał o obiektywnych aspektach wystawiania takiej oceny, bo bywa z tym różnie o czym wiedzą Państwo dobrze sami z racji ilości odwołań kierowanych w tej kwestii. Osoby dokonujące ocen często same nie znają procedury, która określa sposób oceny, nie biorą pod uwagę wszystkich okoliczności, a przez to oceniają tak naprawdę tylko bezpośrednio poprzedzający okres świąteczno-noworoczny. Kierują się własnymi sympatiami, koncentrują się na ograniczonych faktach lub wycinku rzeczywistości (który najbardziej zapadł im w pamięć), przenoszą ocenę z jednych cech na inne lub na ogólne wrażenie dotyczące człowieka.

Pracownicy którzy zostali ocenieni „poniżej oczekiwań” mniej lub bardziej słusznie zostali w wyniku tej oceny pozbawieni tzw. nagrody specjalnej za 2015 rok co jest dla pracownika swoistą „karą” za niezadowolenie pracodawcy w osobie bezpośredniego przełożonego z realizacji obowiązków służbowych. Obniżenie ocen pracowników ma niejednokrotnie uzasadnienie w argumentach wyszukiwanych na siłę. Podaję się obniżenie oceny w skutek nie wyrzucania przez pracownika śmieci z koszy na kasach po pierwszej zmianie, zbyt wolne skanowanie produktów, nie wykonanie wszystkich poleceń przełożonych wynikające z ich zbyt dużej ilości w stosunku do bieżącej obsługi klienta i sklepu, zbyt wolne rozkładanie palet (standardowa obsada sklepów to 3 osoby razem z prowadzącym zmianę, a kasjer tzw. dosiadający ma z racji bardzo częstej obsługi klienta przy kasie ograniczone możliwości rozkładania towaru nie wspominając o innych czynnościach związanych z obsługą sklepu: przebieranie O\W, sprzątanie pustych opakowań, kontrolowanie odpieku itp.). Taka argumentacja nie powinna mieć miejsca.

Pragnę w tym miejscu wspomnieć, że nigdzie nie ma informacji, iż ocena SOP wiąże się z jakimikolwiek sankcjami. Procedura nazywa się: „Procedura systemu ocen i PLANOWANIA ROZWOJU pracowników SOP”. Proszę mi wyjaśnić w jaki sposób pracownik ma być zmotywowany do rozwoju i poprawy negatywnie ocenionych aspektów swojej pracy skoro przez cały następny rok jest poniżany poprzez odbieranie podwyżek.

Procedura SOP nie wspomina, że w przypadku negatywnej oceny pracownik zostaje pozbawiony możliwości przyznania podwyżki płacy zasadniczej czy nagrody specjalnej za poprzedni rok. O tym, że ocena ma wpływ na przyznanie podwyżki pracownicy nie zostali poinformowani przed rozpoczęciem całego procesu oceny, a dopiero po kilku miesiącach kiedy do personelu dotarła oficjalna informacja o podwyżkach. Takie zasady powinny być jasno sformułowane w regulaminach i procedurach dotyczących oceny SOP.
Można się ostatecznie pogodzić z konsekwencjami utraty nagrody specjalnej. Realizacja powierzonych zadań wiąże się z oceną a ta skutkuje nagrodą lub karą. Na tym konsekwencje wynikające z jednej oceny SOP powinny się kończyć.

Uzależnienie natomiast otrzymania późniejszej podwyżki od tej samej oceny SOP jest z mojego punktu widzenia „karaniem” pracownika ponownie, a jak wiemy nie karze się kilka razy za to samo. Nawet kodeks karny czy kodeks pracy przewiduje tylko jedną karę za to samo przewinienie nie wspominając już o aspektach etycznych wielokrotnego karania. Chcąc każdorazowo uzależniać przyznanie podwyżki od oceny SOP należało by przed każdą taką zmianą poddać pracownika nowej ocenie i wtedy na podstawie nowej oceny można by się było powoływać na konsekwencje przyznania podwyżki lub nieprzyznania jej wynikające z tej oceny. Pod warunkiem, że takie zasady były by jasno określone w konkretnej procedurze lub regulaminie. Biorąc pod uwagę obecny rok 2016, w którym w kwietniu mieliśmy „nagrodę roczną” oraz pierwszą podwyżkę płacy zasadniczej, w październiku kolejną podwyżkę w wyniku oceny SOP za rok 2015 w zależności od pracownika został on pozbawiony poraz trzeci zwiększenia dochodu.

Podwyżki w roku 2016 jako czynnik motywujący do jeszcze lepszej realizacji powierzonych zadań uzależnione od oceny SOP za 2015 rok nie spełniają swojego zadania w przypadku pracowników ocenionych „poniżej oczekiwań” i zamiast zwiększać ich motywację działają wręcz odwrotnie. Ocena SOP za poprzedni rok pracy ostatecznie mogła by być skorelowana z nagrodą specjalną za pracę w tym samym roku którego ocena dotyczy, ale już nie powinna rzutować na podwyżki przyznawane w roku następnym.

Obecna sytuacja kadrowa w Naszej firmie: coraz więcej pracowników składa wypowiedzenia z powodu zbyt dużej ilości obowiązków i zadań do wykonania w stosunku do skrajnie niskiej obsady na poszczególnych sklepach (standardowo 3 osoby na zmianę) zestawiona z coraz większymi obrotami sklepów i rosnącą ilością klientów oraz brakiem zainteresowania potencjalnych kandydatów na pracę w sklepach Biedronka nie znajdująca odzwierciedlenia w sprawiedliwym wzroście wynagrodzeń obecnych pracowników powoduję coraz większe zmniejszanie ilości personelu na sklepach co skutkuję pogorszeniem standardów obsługi klienta (kolejki do kas, zalegające palety z dostawami – stojący na sklepie nabiał do południa przy porannej dostawie nadaję się tylko do wyrzucenia, braki dostępności, bałagan na sali sprzedaży – brudna podłoga, puste opakowania, nieprzebrane O\W, braki oznaczeń cenowych). Konsekwencją takiego niedoinwestowania personelu, czy to ze względu na wynagrodzenie czy ilość pracowników na zmianach, będzie odpływ klientów do konkurencji, która nie szuka oszczędności na pracownikach za wszelką cenę.

Nie budzi żadnych wątpliwości kwestia tego, że podwyżka ma charakter motywacyjny, jest wynikiem zmieniających się warunków na rynku zatrudnienia i sytuacji personalnej w strukturach firmy. Przyznawanie podwyżek płac zasadniczych na obecnych zasadach (uzależnienie od jednej oceny SOP) zamiast skutkować wzrostem zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych firmy powoduję masowe niezadowolenia i odpływ personelu. Prowizoryczne „pro” pracownicze nastawienie firmy, która podwyższa wynagrodzenie pracownikom, nakładając jednocześnie niesprawiedliwe obostrzenia mające na celu oszczędności na pracownikach ocenionych negatywnie nie wpływa na pozytywny odbiór pracodawcy teoretycznie odpowiedzialnego społecznie, przeciwdziałającemu dyskryminacji w miejscu pracy, oficjalnie sprzeciwiającemu się stosowania mobbingu w swoich sklepach.

Niesprawiedliwe traktowanie pracownika jest przejawem dyskryminacji i mobbingu, pozwolę sobie tutaj zacytować fragmenty artykułu firmy ARK Consulting działającej
w obszarze działań wspierających zarządzanie kapitałem ludzkim instytucji i firm:

Cytat:
„Obwinianie ofiary mobbingu, oprócz bezpośredniej formy słownej, może przybierać postać: niesprawiedliwego traktowania jej w sprawach premii, nagród, podwyżek, awansów itp.,”


Cytat:
„Poza tym prześladowca może poniżać ofiarę swoimi decyzjami i swoim działaniem, np. przez odebranie jej przyznanej nagrody, niesprawiedliwe nagradzanie innych”


Wynikiem niesłusznego uzależnienia przyznania podwyżki od oceny SOP jest to iż nowo zatrudniani pracownicy (niedoświadczeni, w trakcie wdrażania się w powierzone zadania i ich realizację, popełniający z racji tego „błędy początkującego”), którzy zostali przyjęci krótko po wprowadzeniu podwyższenia płacy zasadniczej mają wyższe wynagrodzenie od pracownika z ponad rocznym stażem pracy (znającym już specyfikę funkcjonowania sklepu i realizujący już powierzone zadania znacznie lepiej i bardziej właściwie od pracownika początkującego), który w wyniku dyskwalifikującej go oceny „poniżej oczekiwań” jest w tym procesie pomijany. Kolejnym skrajnie niewłaściwym i niesprawiedliwym przykładem przyznawania podwyżki są pracownicy nieaktywni zawodowo w wyniku długotrwałej absencji różnego typu. Taki pracownik z racji fizycznej nieobecności w pracy nie podlega ocenię więc z automatu jest zakwalifikowany do otrzymania podwyżki mimo iż jego wkład w funkcjonowanie sklepu jest żaden, a aktywny zawodowo pracownik oceniony „poniżej oczekiwań” mimo spełnienia warunków stażowych jest z otrzymania podwyżki wykluczony. Dyskryminowani w ten sposób doświadczeni pracownicy mają zaniżoną motywację, są rozgoryczeni, czują się niesprawiedliwie traktowani przez firmę, nie docenieni i w efekcie zwalniają się odchodząc do konkurencji która oferuję w obecnych realiach bardzo zbliżone wynagrodzenie lub ich rozgoryczenie znajduje swoje odzwierciedlenie w negatywnych relacjach ze współpracownikami i klientami.

To już nie te czasy kiedy Biedronka oferowała wynagrodzenie znacząco wyższe od konkurencji.

Taki system „doceniania i motywowania” pracownika zamiast poprawiać sytuację firmy i prowadząc do zwiększenia jej wyników działa zupełnie w odwrotnym kierunku.

Mam nadzieję, że Nasza firma dostrzeże swoje niewłaściwe i niesprawiedliwe traktowanie pracowników zanim będzie za późno i sklepy trzeba będzie masowo zamykać z powodu braku możliwości ich funkcjonowania spowodowanej brakiem personelu.
 
     
~gabina 

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 31 Paź 2014
Posty: 41
Wysłany: 2016-10-28, 19:43   

Moja ocena tej opisanej sytuacji jest taka ze premia roczna należy się każdemu . Ci którzy dostali ocenę powyżej oczekiwań powinni otrzymać dodatkowe pieniądze za swoje zaangażowanie i chęć jak najlepszej pracy na sklepie. Nich jest to jakiś dodatek do wypłaty , ale nie jakieś 50 czy 100 zł, bo to nie jest motywacja do tego żeby im zależało. Informacja o dodatku powinna być oficjalna , żeby reszta przemyślala to i może stwierdziła że opłaca się trochę zaangażować i dać coś od siebie , a nie tylko bazować na innych.
  Ocena JMP: 4/10
     
biedronka1477

Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 695
Wysłany: 2016-10-28, 19:49   

Ciekawe czy odpowiedzą?
 
     
qweerty
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-28, 23:28   

nycticoraks, Bardzo ładnie napisane, ale małe poprawki:
1. prawo karne nie skazuje za to samo .Prawo pracy ktoś "zmodyfikował " i wykreślił opcję zakaz karania dwa razy za to przewinienie. Nie można dać dwóch kar nagan, ale można dać jedną, ukarać pieniężnie i zwolnić z pracy
2. Pracodawca odpowie ,że zgodnie z prawem ma prawną możliwość uzależniać wynagrodzenie pracownika od oceny jego pracy. Nie ma nakazu od góry do dołu dać po równo podwyżkę ale jest mały niuans
-obowiązuje CIę podpisany regulamin wynagradzania. W nim min jest brak zapisu o ocenie SOP wpływającej na wynagrodzenia
-nie obowiązuje też w regulaminie pracy zapis o ocenach rocznych

Odnośnie mobbingu czy formy dyskryminacji. Nie zgodzę się z Twoją wykładnią. Nie można twierdzić ,że ocena SOP z poprawioną procedurą odwołania od oceny jest przejawem dyskryminacji. Czy uzależnienie podwyżki wynagrodzenia od jej wyniku. Oczywiście system jest często wykorzystywany w sposób patologiczny. Służy do prywatnych rozgrywek interpersonalnych na każdym poziomie struktury. Jest to bacik na pracownika "nie wychylaj się bo......." W przyszłym roku ocena pracownicza będzie musiała być potwierdzona identyfikatorem co wyeliminuje nadużycia
Mobbing musi mieć charakter długotrwały a niesprawiedliwa ocena pracownicza może być jego konkluzją. Odnośnie dyskryminacji musiałaby dotyczyć pewnej grupy osób, na tle narodowościowym i etnicznym , religijnym , orientacji seksualnej czy przynależności związkowej.
 
     
#Lewdaim

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 83
Wysłany: 2016-10-29, 05:11   

Autor postu być może celowo zbyt dosadnie zaakcentował niektóre aspekty żeby zwiększyć obraz swojego niezadowolenia. Jestem w stanie zrozumieć jego punkt widzenia, choć nie ze wszystkim bym się zgodził tak jak ty qweerty.

Co się tyczy kwestii mobbingu. Jest to pojęcie bardzo szerokie i mało precyzyjnie zdefiniowane. Na dobrą sprawę pracownik może odebrać każde niepodobające mu się zachowanie pracodawcy jako mobbing. Sam mam często problem czy zwracając uwagę pracownikowi nie posądzi mnie o mobbing, bo ton był nieodpowiedni, bo w ogóle mam pretensję czy skrzywiłem się podczas rozmowy.
 
     
qweerty
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-29, 21:40   

Lewdaim napisał/a:
Autor postu być może celowo zbyt dosadnie zaakcentował niektóre aspekty żeby zwiększyć obraz swojego niezadowolenia. Jestem w stanie zrozumieć jego punkt widzenia, choć nie ze wszystkim bym się zgodził tak jak ty qweerty.

Co się tyczy kwestii mobbingu. Jest to pojęcie bardzo szerokie i mało precyzyjnie zdefiniowane. Na dobrą sprawę pracownik może odebrać każde niepodobające mu się zachowanie pracodawcy jako mobbing. Sam mam często problem czy zwracając uwagę pracownikowi nie posądzi mnie o mobbing, bo ton był nieodpowiedni, bo w ogóle mam pretensję czy skrzywiłem się podczas rozmowy.


Odnośnie mobbingu musi mieć charakter długotrwały przyjmuje się 6 miesięcy. Więc kwestia tonu głosu, delegowania zadań ,może też być kwestią sposobu zarządzania. W Polsce w prawodawstwie jest zasada mobbing udowadnia pracownik, dyskryminację- pracodawca udowadnia niewinność"
 
     
MalaAsia 


Stanowisko:
starszy kasjer

Dołączyła: 08 Wrz 2016
Posty: 1310
Wysłany: 2016-10-29, 23:58   

gabina napisał/a:
żeby reszta przemyślala to i może stwierdziła że opłaca się trochę zaangażować i dać coś od siebie , a nie tylko bazować na innych.


Na czym polega to zaangażowanie? co wg was należy robić by być tak postrzeganym?
_________________
Cała sztuka polega na tym, żeby będąc sobą, być kimś wyjątkowym
 
     
#Lewdaim

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 83
Wysłany: 2016-10-30, 06:57   

szukać sobie zadań, wychodzić z inicjatywą np. poprawy ekspozycji na stolach, szczytach, mieć oczy dookoła głowy ;-P, fajnie gdyby udawało się zaskakiwać przełożonego w sytuacji, że wydaje ci polecenie żeby coś zrobić a Ty odpowiadasz, że już to jest zrobione lub jesteś już w trakcie; reagować na brak etykiet cenowych przy artykułach, nie czekać bezczynnie aż zostanie ci wydane polecenie żeby coś zrobić a Ty do tego czasu "ściemniasz"; wykonywać swoje zadania sprawnie i rzetelnie; proponować, że coś można zrobić w taki a taki sposób (brać czynny udział a nie biernie czekać na polecenia), zadawać pytania jeżeli nie do końca wiemy jak coś wykonać, żeby uniknąć sytuacji, że przy odbiorze zadania okaże się, że wszystko jest wykonane nie tak jak być powinno itp., itd. ;-P
 
     
nycticoraks

Stanowisko:
kasjer

Dołączył: 28 Paź 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-10-31, 08:54   

Odpowiedz którą otrzymałem od BOP:

Cytat:
Szanowny Panie,

Dziękujemy za kontakt z biurem Obsługi Pracowników.

W odpowiedzi na przesłaną do nas korespondencję elektroniczną uprzejmie informujemy, że aby przekazać wyrażoną poniżej opinię właściwym osobom niezbędnej jest podanie numeru sklepu, ewentualnie jego dokładnej lokalizacji.
W związku z podniesieniem zarzutu mobbingu i dyskryminacji bardzo proszę o zastosowanie się do Wewnętrznej Polityki Antymobbingowej oraz Wewnętrznej Polityki Przeciwdziałania Dyskrymiancji oraz Molestowaniu, z którą został zapoznany każdy pracownik.

Jednocześnie informujemy, że Biuro Obsługi Pracowników udziela informacji osobom, które są pracownikami firmy. Bardzo prosimy o podanie Pana imienia i nazwiska, numeru sklepu, w którym Pan pracuje oraz numeru PESEL.
 
     
biedronka1477

Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 695
Wysłany: 2016-10-31, 14:09   

Czytaj zwolniony :bu:
 
     
qweerty
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-31, 23:40   

biedronka1477 napisał/a:
Czytaj zwolniony :bu:


najlepsze ,że nikt nie pochylił się nad treścią pisma ,a tylko jak takiego bystrzaka namierzyć i odpalić :karabin:
 
     
biedronka1477

Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 695
Wysłany: 2016-11-01, 10:35   

Bo mają to w czterech literach a niewygodnego pracownika będą chcieli się pozbyć
 
     
nycticoraks

Stanowisko:
kasjer

Dołączył: 28 Paź 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-11-03, 17:54   

Po kilkudniowej wymianie maili z BOP, w których klepali standardowe formułki doczekałem się:

Cytat:
Szanowny Panie,

Dziękujemy za ponowny kontakt z Biurem Obsługi Pracowników.

W odpowiedzi na przesłaną do nas korespondencję elektroniczną uprzejmie informujemy, że Pana opinia została przekazana do właściwych osób.

Jednocześnie informujemy, że Biuro Obsługi Pracowników udziela informacji osobom, które są pracownikami firmy. Bardzo prosimy o podanie Pana imienia i nazwiska, numeru sklepu, w którym Pan pracuje oraz numeru PESEL.


Niestety o wynikach przekazania opinii "właściwym osobom" (o ile faktycznie została przekazana, a nie napisali tak żebym się odczepił :-P ) zapewne nie zostanę poinformowany, ponieważ nie podałem
Cytat:
(...) imienia i nazwiska, numeru sklepu (...) oraz numeru PESEL.
 
     
biedronka1477

Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 695
Wysłany: 2016-11-03, 20:00   

Pesel po to, żeby nie pomylić osoby do zwolnienia :bu:
 
     
czopela

Stanowisko:
kasjer

Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-11-07, 13:00   podwyżka

Witam,orientuje się ktoś jak jest z podwyżką u osób,które dostały ocenę pracowniczą poniżej oczekiwań.Wiadomo,że w bieżącym roku są wykluczeni z wszelkich podwyżek,nagród itd.ale jak jest gdy otrzymają pozytywną ocenę w przyszłym roku,czy wtedy dostaną podwyżkę stażową,jak to jest.Na infolinii biedronkowej nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie!!!!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 13